THERMACELL BYTER LOGGA OCH FÖRPACKNING

THERMACELL BYTER LOGGA OCH FÖRPACKNING

Myggmedlet Thermacell fräschar nu upp sitt varumärke genom att byta ut både logga och förpackning. I den nya loggan märks framförallt ett nytt fokus på marknadsföring med en mer modern framtoning.

Särskilt i loggan märks en tydlig modernisering – det gamla ”ThermaCELL”, printat i gula bokstäver mot en svart bakgrund, har bytts ut till en ny font mot vit bakgrund. Från H:et till det näst sista L:et spänner sig nu även en ljusblå båge över varumärkesnamnet.

Förpackningen har inte glömts bort den heller – istället för mörk- och ljusgröna färger med gula inslag är nu vita och blåa nyanser det nya temat.

Ny logga  – samma funktioner

Egenskaperna hos myggskyddet är desamma. Den huvudsakliga och största egenskapen hos Thermacell – att skapa en myggfri zon på 20 m2 – framhävs dessutom nu i ännu större format på förpackningens framsida. Precis som vanligt är den också helt portabel, vilket gör att den kan fungera i trädgården lika väl som vid tältningen.

En av anledningarna till att medlet har nått ett brett kundunderlag är att den är doftfri. Många andra typer av myggmedel förlitar sig just på en stark doft, något man slipper i det här fallet. Precis som tidigare slipper man också otrevliga kemikalier på huden.

Ytterligare en egenskap den har med sig sedan tidigare är att liten och ett enkel att packa ner och ta med sig. Något som gör det ännu enklare att transportera den är de hölster som finns som tillbehör. Med ett hölster kan man enkelt fästa den på till exempel ryggsäcken.